Modernizacja infrastruktury wiejskiego transportu drogowego
Nazwa wydziału |
Wydział Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji |
Tytuł pracy |
Modernizacja infrastruktury wiejskiego transportu drogowego |
Autorzy |
prof. dr hab. inż. Edward Hutnik, dr hab. inż. Andrzej Surowiecki, dr inż. Jarosław Haliniak |
Rok zakończenia |
2001 |
Słowa kluczowe |
transport, wieś, iksig, drogowy |
Wyniki badań |
Umieszczone poziomo zbrojenie wpływa na zwiększenie nośności warstwy gruntu obciążonego pionowo, poprzez ograniczenie odkształceń pionowych i poziomych. Zmniejszenie odkształceń oznacza poprawę parametrów wytrzymałościowych.
Mniejsze odkształcenia pionowe obciążonego gruntu związane są z ograniczeniem wielkości poziomego parcia. Poziomo zlokalizowane zbrojenie przejmuje częściowo siły poziomego parcia gruntu.
|
Wnioski dla praktyki |
Przedmiotowe konstrukcje (projektowane) są przewidziane do realizacji na bazie gruntu wzmocnionego wkładkami, a więc mają cechy (zalety) gruntu zbrojonego o kapitalnym znaczeniu dla budownictwa w nadzwyczajnych warunkach. Ma to istotny wpływ na racjonalizację modernizacji starych zniszczonych, a także poprawę efektywności budowy nowych dróg na terenach wiejskich.
|
Obszary zastosowań wyników badań |
budownictwo |
Całość pracy lub jej część została zgłoszona do ochrony patentowej |
Nie |
Widok do druku
Zadaj pytanie